Asya Kültürü; Mukbang


Domo Minnaaaaa!!! Bu defa Güney Kore'nin hatta Asya'nın bana en çok hitap eden yeni akımıyla (evet yeni değil) karşınızdayım. 2015'de çıkmış jbdfhjbfhvbd ama ben yeni keşfettim ve öğrenmemek ayıptır.. Her neyse nedir bu Mukbang?


Mukbang online yemek yeme olarak düşünebileceğimiz bir internet aktivitesi aslına bakarsanız. Yani karşınızda birisi canlı olarak olarak yemek yiyor, o sırada sizde aynı yemeği veya farklı bir şeyi yiyorsunuz ve birlikte yemiş oluyorsunuz.


 Peki bu nereden çıkmış diye sorarsanız şöyle ki Asya'da yemek kültürü gerçekten çok gelişmiş ve oldukça önemli. Hiçbir K dramada,animede salçalı ekmek yiyen birini veya ay kendime bir tost yapayım da veya şuraya çömüp bir zeytin ekmek yiyeyim de açlığım kırılsın diyen birini görmedim. Mutlaka sıcak yemek pişer onu yapamasalar ramen pişirirler yanına kimchisinden rolluna onigirisine mutlaka birşeyler çıkarırlar. Orda yemek bir ritüel olarak kabul edilmiş gibi birşey. Yemekle ilgili bir diğer önem verdikleri şeyse yalnız yemek yemekten hoşlanmamaları. Bence kimse yalnız yemek yemekten hoşlanmaz bu konuda en "ben nötrüm" diyen insan bile bence yalnız yemek yerken kendini bir garip hissediyor en azından ben hissediyorum hatta onlar bu durumdan o kadar rahatsızlık duymuş ki Asya'da restorantlarda yalnız yemek yiyenleri kimseler görmesin diye özel yemek kabinleri varmış. Diyetten çıkınca ihtiyacım olabilir öyle birşeye hdbhjsdvhjs Kaldı ki mukbang artık sadece Asya'ya özgü değil tüm dünyaya yayılmış bir akım.


 Mukbang restorantta kabinde tek başına yemek yerken açıp izleyebileceğiniz veya evinizde yalnızken size birisi yoldaşlık etsin diye oluşturulmuş birşey ve bence dünyadaki en tatlı ve iyi niyetli akım olabilir. Ama tabiki bunu paraya dökenlerde olmuş mesela 14 yaşında bir Güney Kore'li sadece canlı yayında mukbang çekerek ve yemek yerken takipçileriyle sohpet ederek gecede 1500 dolar kazanıyormuş. Youtube'a gidiyorum şuan mukbang çekmeye dhbvhjsv Eğer sizde yalnız yemek yemekten hoşlanmıyorsanız mukbang sayesinde insanlarla karşılıklı yemekler yiyebilirsiniz şimdiden afiyet olsun. <3


Yorumlar