Dizi Önerileri #1 / 5 Kaliteli ve Güncel Dizi Önerisi

Evet mangalar bebeğimiz animeler şah damarımız ama çok dizi izmeye vakit bulamasamda bazı dizilerin toplumca topluca izlendiği ve izlemeyenede bana yapıldığı gibi '' Ne demek ... nu izlemedim mağarada mı yaşıyorsun sen?!!'' şeklinde çıkışlar yapıldığı su götürmez bir gerçek.. Buyuzden bize bugün otakularda sosyaldir otakularda günceldir diye kendimizi savunurken yanımızda olacak 5 kaliteli ve güncel dizi önerisi yapmaya karar verdim.


                                                    1) GAME OF THRONES



Bu diziyi çıktığı günden beri ben bile takip ediyorum hatta ilk 5 kitabını okudum Martin'in ama hala bilmeyen kaldıysa kısaca  değinelim. Öncelikle bu dizi bir çok ilke imza attı çekimleri Kuzey İrlanda, Fas, Malta, Hırvatistan da bulunan mekanlar ve Belfast'da bir stüdyoda yapılıyor harcanan bütçeyi şuan hatırlamasamda duyduğumda 2 tlye aldığım çayıma 3 sn bakakalmıştım kısaca dev bir yapım dev bir prodüksiyon öyle ki bunca emeğin karşılığında dünyada pek çok kanalda yayınlanan dizi ortalama 18.6 milyon izleyiciye ulaşarak en çok izlenen dizi olamayı başardı. 7 Krallığın ve dolayısıyla pek çok taht kavgasının olduğu, yazların ve kışların gereğinden çok daha uzun sürdüğü, güzel ve minnoş görünen kızlara asla günenilmediği bu seriyi mutlaka listenize eklemenizi tavsiye ederim.

                                                           2) SENSE8



Ya siz benim bebeklerim misiniz diye bir giriş yapıcam profesyonellikten sonsuz adım uzaklıkta jfhjsbdvj Ama bu diziyi o kadar seviyorum ki yani biraz harcanan emeklerden bahsedeyim şimdi dizi konusu itibariyle dünyanın farklı yerlerinde yaşayan 8 kişiyi konu alıyor ve bunu aman İzlanda diyip geçelim yeşil perdeyle arkaya çayır çimen koyarız şeklinde değil 8 farklı ülkede/şehirde çekim yaparak yapıyorlar bu şehirler Seoul, Birleşik Krallık, Mumbai, San Francısco, Chicago, Berlin, Nairobi ve Mexico City. Hal böyle olunca tabiki bu proje içinde deli paralar döküldü hatta çekimler durdurulucak şeklinde bir açıklama geldi yapımın çok masraflı olması nedeniyle ancak fanların küçük bir isyan çıkarmasıyla bu işi çözdük şimdi yeni sezon çekimleri devam ediyor.
Konu sebebini bilmediğimiz şekilde birbiriyle telepatik olarak iletişim kurabilen 8 kişiyi anlatıyor demiştik açıkcası izlerken bu güçleri kullanıp birbirlerini kurtarmaları falan biraz abartı gelse de sonradan bu adamlar telepati kuruyor Bet kendine gel diyip olayı kabullendim. Evet konu çok güzel ve sürükleyici ama ben bu diziyi aynı zamanda modern toplumu ve bizim şuan savaştığımız pek çok şeyi mükemmel bir titizlikle eleştiriyor diyede çok sevdim gerçekten mükemmel mesajlar veriyor. 

3) SHERLOCK HOLMES



Açıkcası bu diziyi ben kitaplarını okuyup filmini izlediğim için ve Robert Downey JR. ı karaktere inanılmaz yakıştırdığım için oldukça uzun bir süre ertelemiştim ama öyle yapılmaması gerekiyormuş gerçekten çünkü dizi cidden çook fazla emek harcanmış gerçekten beyin yakan buram buram zeka kokan bir yapım. Hatta herkes ve herşey o kadar zeki ki niye bunlar bu kadar zeki yaaa diye kendimi yataktan atıp sefil yaşamıma son vermeyi düşündüm bir iki kere.. Robert'dan sonra olmaz gözümde diyordum ama Benedict Cumberbatch'ın 4 sayfalık çıkarımları kesintisiz ve aralıksız yaptığını öğrenince dedim ki sus ve izle sadece. En az Benedict kadar Hobbit'den belki yeni nesilin Fargo'dan tanıdığı Martin Freeman kesinlikle mükemmel ama benim dizide favorilerim Jim Moriarty ve Sherlockun abisi rolünü oynayan aynı zamanda dizinin senaristlerinden biride olan Mycroft Holmes. Kendi zekanızdan nefret etmek isterseniz buyurun izleyin.

4) BLACK MIRROR



Ben böyle asi, baş kaldıran eleştiren yapımları seviyorum galiba jbchsdb Black Mirror açık konuşmak gerekirse biraz sıradışı bir seri yani seven tam sever sevmeyen tam sevmez ben seven taraftayım hazır 4. sezondan yeni fragman gelmişken listemde mutlaka yer vermeliydim. BM distopik bir gelecekte her bölüm işlediği farklı konularıyla hem bugünü hemde bugünün gelecekteki sonuçlarına değiniyor diyebiliriz ama ne değinmek gerçekten izlerken şey oluyorsunuz W T F ? diye... Yani tabiki bu diziyi izledim hayatımda çok şey değişti resmen aydınladım falan demiyorum ama Black Mirror kesinlikle insanlarda belli bir farkındalık yaratan en azından varolan farkındanlığı biraz daha ortaya çıkaran bir yapım. Bimde çok güzel domatesli popcorn var ucuz gidip alın onu izleyin onunla birlikte.

5) STRANGER THINGS 



Liste favorilerle dolu ama en favorimi sona bıraktım ve uğurlu sayım olan 5 numaraya yerleştirdim. Dışarıda bir yerlerde Netflix seven ve sevmeyen insanlar arasında bir kavga dönüyor frakındayım  ama ben seven taraftayım ve  buda en sevdiğim yapımı kesinlikle. Yazının bu kısmında yazmayı bırakıp Steve diye kendimi yerlere atıyorum o yüzden bu kadardı jbkjs Tamam şimdi dizi birtakım güçleri olan premsesimiz Eleven ve onu bulan 3 çocuğun etrafında dönüyor. Dizinin dönemini, kıyafetlerini, karakterlerini müziklerini soundtracklerini heeeerşeyini o kadar seviyorum ki Nancy karakterini özellikle beğeniyorum ki dizinin başında ukala ve gıcık bir teenage olur diye düşündüğüm herkesi sevdim hepsi evlatlarım jbvjsdk 2. sezon yeni yayınlandı sayılır hazır taptazeyken acil başlanmalı.


Evet yorulsamda güzel bir liste oldu bence şimdi One Piece izlemeye gidiyorum en son bıraktığımda nihayet Grand Line'a yolculuğa başlamışlardı Smoker'da onları kovalıyordu bakalım neler olucak. Caa ne minna. 





Yorumlar