Wish List; Anime Movieler! #2

Bilen bilir anime movie diyince bende akan sular durur yere göğe sığdıramam ve çok severim. Neden bu kadar seviyorum özellikle movie olmaları niye onları bu kadar farklı kılıyor emin değilim aslında biliyorum ama bunu açıklayamıyorum tamam deniyicem şimdi. Sizcede movielerin havası kokusu tonu dokusu birşeyi farklı değil mi?! Nedense bana çok vintage böyle çööök cool geliyorlar. Neyse bu kadar sebeb-sonuç ilişkisi yeter. Daha önce 5 anime movie önerisi daha yapmıştım şu şekilde; Wish List; Anime Movieler! Mutlaka göz atın. Hem girls night hem date night için biredir bu movieler.


       1) Toki wo Kakeru Shoujo (Zamanda Sıçrayan Kız)

Tür: Macera, Slife of Life, Romantizm, Dram
Süre: 1 saat 38 dakika
My Anime List: #144

Imdb'den 7.4 almış ve 6 ödül bir almış bir movie. Sözlükte biri bir puding için neler yapılıyor yazmış görünce çok güldüm kesinlikle sana katılıyorum ama bir puding uğruna 6 ödül alındı naber dhdnshs 
Makoto Konno, Chiaki Mamiya ve Kousuke Tsuda aynı sınıfta okuyan ve çok yakın olan 3 yakın arkadaştır. Ben özellikle Makoto'ya bayıldım çünkü genellikle görmeye alıştığımız o hanım hanımcık japon kızlardan değilde daha erkeksi kısa saçlı ne bilim ordan oraya hoplayıp zıplayan bir kadın resmetmişler. Benim sadece izlemeyi değil arkadaş olmayıda sevdiğim tipler oluyor böyle insanlar o yüzden bayıla bayıla keşke arkadaş olsak ve beraber go kart a falan gitsek diye diye izledim Makoto'yu.
Sürekli beraber takılan ve zamanlarını çoğunlukla beyzbol oynayarak geçiren bu üç arkadaştan Makoto, kimya laboratuarında üstüne düştüğü garip bir nesne sayesinde hayal edemeyeceği bir güce sahip olur; zamanda sıçrama..
Yeni keşfettiği gücü sayesinde canı ne isterse yapmaya başlayan Makoto, gücünü kullanarak geleceğine yön vermeye çalışır ancak zamanla oynamanın sandığından daha tehlikeli olduğunu ve zamanın kimse için beklemediğini fark eder.

2) 5 Centimeters Per second (Saniyede 5 Santimetre)


Tür: Romantizm, Dram, Yaşamdan Kesitler
Süre: 1 saat 3 dakika
My Anime List: #444

Bütün anime movie'lere böyle arka fonunda gökyüzülü kapak yapmak heralde gelenek Japonya'da. Herneyse movie'yi sevdim mi evet ama bayıla bayıla mı izledim açık olmak gerekirse hayır. Şu yukarıda linki olan 1. Listede çok çok daha iyi movieler var izlenicek. Ama sizde benim gibi movie canavarıysanız ve piyasayı silip süpürdeyseniz buyrun sonuçta #444 hiçte kötü bir sıralama değil sevedebilirsiniz. Gerçi #444. Sırada olmasını muhtemelen grafiklerin efsaneliğine borçlu bu movie. Tüm movielerde olduğu gibi bundada grafikler, renkler, manzaralar müzikler insanın ruhunu okşuyor. Konusu ise iki kişinin uzaktan uzağa yaşadıkları bir aşkı 20 şer dakikalık 3 bölümle ele almışlar. 1. Bölümde Okasho'da karakterlerimiz Takaki ve Akari'nin bir araya geldikleri günü, sonraki bölüm Cosmonaut'da ise başka birinin bakış açısından bu ilişkiyi, 3. Ve son bölüm olan Byosoku 5 Centimeters'da ise kahramanların yıllar sonraki hallerini, geldikleri son noktayı ve düşünceleriyle ilgili kısa klipleri görüyoruz. Geçer notu tabikide aldı ama söylediğim gibi ayılıp bayılmadım.


Yorumlar