Karakter İncelemesi #1 / Levi Rivaille (Ackerman)


Bildiğiniz üzre daha önce SNK 1. Sezon'u komple yazmıştım hatırlatma olsun diye. Bayağıda ayrıntı bir yazı olmuştu o. Şöyle linkten okuyabilirsiniz; Shingeki no Kyojin 1. Sezon Hakkında Sezonu yazınca ovalarada bir bakayım dedim bildiğiniz üzere serinin 2 ova'sı Levy'nin Keşif Birliğinden önceki hayatını anlatıyor. Hatta bunun mangası var onuda link düşüyorum meraklısına;

                  
Shingeki No Kyojin Birt Of Levi:Kuin (TR Altyazı)

Ova'lardaki bilgileri toparlayıp, internetteki bilgileri toparlayıp, animedekileri toparlayıp SNK'deki 3 fav karakterimden birisini Levy'i yazayım dedim. Diger ikiside Armin ve Jean buarada. Böyle çooook cool karakterleri yazacağım artık bu şekilde bu başlığa sık sık update gelicek. Yazımı okurken dinleyebileceğiniz çok hoş bir snk op 1 cover buldum onuda Buraya tıklayarak dinleyebilirsiniz.
                     
                              Levi Ackerman

Doğum Tarihi: 25 Aralık (Yay Burcu)
Cinsiyet: Erkek
Boy: 1.60
Kilo: 65
Tür: Insan
Durum: Yaşıyor
Üyelik: Keşif Birliği

Levi keşif Birliğinde yüzbaşı ve ayrıca özel operasyon birliğinin lideridir.
     
 Geçmişi hakkında animedede belirtildiği üzere hayat kadınlığı yapan Kuchel Ackerman'ın oğlu olarak yeraltı şehrinde doğduğunu biliyoruz. Annesi ölünce dayısı Kenny Ackerman tarafindan evlat edinilmiş ve bildiği herşeyi Kenny'den öğrenmiştir. Ama Manga'da gördüğüm kadarıyla Kenny'nin dayısı olduğunu vs bilmiyor. Hatta babası sanıyor bunu dile getirmesede. Daha sonra yeraltı şehrinde arkadaşları Farlan Church ve Isabel Magnolia ile yaşamaya başlar ve Erwin Smith tarafından yakalanıp Keşif Birliğine katılana kadar yeraltı şehrinde tabiri caizse Robin Hoodluk yapar.
(Isabel, Levi, Farlan)

Gülümsediğini sadece burada görüyoruz animede. Sonraki gün surlar dışına yapılan seferde Isabel ve Farlan devler tarafından öldürülüyor ve o zamanda ilk kez Levi'nin ağladığını görüyoruz. 

(Işte o üzerine milyon caps yapılmış meşhur gif)

Levi animede tam bir temizlik manyağı olarak yansıtılmış izlerken kesin başak burcu ya falan dedim hatta hayatımda gördüğüm en titiz yay burcu insan. Kendimden biliyorum yay burçları hiçte böyle titiz falan değil shdmdjks 


Soğuk cool bir kişiliği var yani Isabel ve Farlan'ın ölmesi vs onu buna itti gibi sanılsada hep soğuk ve cool bir insandı. Annesi gözlerinin önünde ölmüş bir çocuk sonuçta. Takım çalışmasından ziyade free takılan, çok başarılı, Erwin'i takip eden ve ona çok fazla saygı duyan biri kendisi. Şunuda söylemeliyim ki Ovalara bakıp Levi hakkında fikir sahibi olmak son derece yanlış çünkü animede temizlik yaparken bile gülümsemiyor o kadar istisna bir durum ovalar dhdmdhsm


Mangaka'nın dediğine göre Levi'nin siyah çaya zaafı var ve eskiden çay dükkanı açmak istiyormuş. Ne olursa olsun günün sonunda mutlaka çay içiyor. Karadenizli olduğumu belirtmiş miydim? Dönüm dönüm çay arazim olduğundan bahsetmiş miydim?

Ben mangayı 90. Bölüme kadar bitirdim o yüzden bu Ackerman olayına çok minik değinicem spoiler vermeden. Bu Ackerman meselesinde biliyorum herkesin en çok merak ettiği şey Mikasa ile arasında nasıl bir bağ olduğu ama bundan bahsedilmiyor. Yani 90. Bölüme kadar Mikasa ile baglantısı hakkında bir bilgi yok ama daha sonra verilirse ki verilicek şuan bilmediğimden yorum yapamıyorum. Ama Ackerman'ların soylu ve yıllarca kralın korumalığını yapmış baya afilli ve güçlü bir klan oldukları belirtildi. Uchiha'ları andırıyorlar bana. Hatta içlerinde belli bir his uyanma olayı -Mikasada yaşamıştı-yaşadıkları falan kesin bütün Ackermanlar bunu yaşıyor. Mikasa ve Levi kardeş mi diye bir yazı okudum ama bence olamaz çünkü baya bir yaş farkı var Levi ve Mikasa arasında ve annesi öldüğünde Levi hala küçüktü. Yinede Mikasa'nın babasının Ackerman olması ve annesinin üvey olması ve animede öz annesinden hiç bahsedilmemiş olması biraz kafa karıştırıyor. Mikasa'nın babası ve Levi'nin annesi kuzen falandır diye düşünüyorum. Eğer Levi'nin dayısı Ackerman olmasaydı o zaman Mikasa'nın babası ve Levi'nin annesi ilişki yaşamış diye kesin konuşabilirdik Kenny ortalığı karıştırıyor. Genel olarak bu meselede bu şekilde.
Yazımı yazarken bu link düştüğüm wattpad ( Levi Ackerman  ) yazıdan baya yararlandım kaynakça olarak hatta benimkinden daha detaylı bir yazı var yazanın ellerine sağlık.

Bunların haricinde söylenebilicek pek birşey yok zaten anime manga o kadar çok derin karman çorman ne bilim açıklanması gereken o kadar çok şey varki kimsenin pek karakter analizine girmemiş Sensei. Mangada bile girmiyor.


Levi'nin hayatında evet beraberiz dediği hiç kimse olmamış okuduğum kadarıyla takımındaki Petra'ya karşı birşeyler hissettiğini düşünüyorum bende ama çok derin hisler değiller bence. Ben Mikasa ile shipliyorum ama gay çıkarsada şaşırmam gerçi shounen bir animeye gay karakter koyarlar mı onuda bilmiyorum ama keşke koysanız shdjdhdj Sensei'ye mail atsam döner mi acaba dhdmdjdm


Levi'ye ne kadar hayran olduğumdan bahsetmiş miydim?











Yorumlar

  1. Hajime Isayama'ya
    "Levi ne tür kızlardan hoşlanır?" diye sorulduğunda
    "Kızlardan hoşlanmıyor." demiştir. Fakat ben Aseksüel olduğunu düşünüyorum. Birde Levi'ın İnsomnia sı var. Bu arada Levi'a olan sevgim ölçülemeyecek derecede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gay olsa bir de yaoisi olsa....

      Sil
    2. kizlardan hoşlanmiyor diye bir sey demedi uzun insanlardan hoslaniyor olabilir dedi en az 13 farkli yabanci blog okudum hicbirinde kizlardan hoslanmadigi yazilmamis sallamayin abi

      Sil
  2. Leviyle aynı günde doğmuşum ama neden yay 25 aralık oğlak diye biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlak zaten yanlış yazmış

      Sil
  3. Bu arada anime grubumuz var gelmek isterseniz bekleriz... https://chat.whatsapp.com/KSrvkG7HKitK83pmk3J4c7

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok güzel izah etmişsin ....

    YanıtlaSil
  5. Mikasa'nın annesi doğulu değil miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep Japon diye düşündüm ama evet Doğulu olduğunu üzerine basa basa vurguladılar benim hatam gomenne

      Sil
  6. Isabel,Levi ve Farlan sahneleri animenin hangi sezonunda gösterildi? Ben bütün bölümleri izledim ama buraları hiç hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder