Anime Önerileri #13 / Mirai Nikki & Death Note

Şimdi başlığa bakıp bu iki animenin ne tarz bir ortak noktası var niye bunları tek başlıkta topladın diyebilirsiniz. Ancak yıllar geçmiş gibi gelsede aslında bloğum hala çok yeni ve ben klasikleşmiş herkesin bildiği efsane animeler olsalarda bu animeleride bloğumda ağırlamak istiyorum. Yazısını yazmadı bize bir yandere Yuno göstermedi bir Kira kahkası duyurmadı dedirtmem!!!


                           Mirai Nikki

 Tür: Aksiyon, Psikolojik, Dram, Doğaüstü,
                     Bölüm Sayısı: 26
                     My Anime List: #486

Sıralamasını görünce baya şaşırdım daha yukarılardadır sanıyordum. Açıkcası Mirai Nikki benim izlediğim ilk psikolojik gerilim animelerden ve pembe saçlı karakterlerin her zaman Sakura olmadıklarını ve yandere kavramını bana öğretmiştir kendisi. Gasai Yuno kesinlikle şu hayatta saygı duyduğum kadınlar listesinde annemden sonra falandır. Sen nasıl bir insansın bildigin herşeyi öğret bana öğrencin yap beni Gasai Sensei!

 Amano Yukiteru (Yuki), asosyal, çevresi ile iletişim kuramayan, tüm gününü cep telefonundan günlük yazmakla ve hayali arkadaşlarıyla konuşmakla geçiren biridir. Bir sabah uyanır ve cep telefonunda gün içinde gerçekleşicek herşeyin zaten yazmakta olduğunu görür. Sonrasında ise hayalinde yarattığı karakterin aslında zaman tanrısı Deus olduğunu ve kendisini 12 kişilik bir savaşa çektiğini fark eder. Yuki kendisi gibi elinde günlük olan 11 kişi ile savaşmak ve sağ kurtularak yeni zaman tanrısı olmak zorundadır.

Animemizin konusu bu şekilde. Konusu, çizimi herşeyi bu kadar iyi bir anime neden bu kadar az puan alıyor sebebi ise karakterlerin fazla fantastik olması, animenin fazla uçlarda geçiyor olması. Gasai Yuno bile elbisesinin altına roket saklayamamalı bence dhdmdhsm Ve tabi birde ortaokul öğrencisi Yuki'nin Hızlı ve Öfkeli kadrosundan fırlamış gibi araba kullanabilmesi var. Ilkokulda araba kullanmayı mı öğretiyorlar size gerçekten? Adam keserken gözünü kırpmayan Gasai Yuno'nun Yuki'ye bakınca utanıp kızarması yandereliği peki? 💖


Odaklanınca animede bu tarz çok fazla saçma kurgu hatası olsada gönül sevince göz katlanıyor. Herşeye rağmen animedeki tüm buglara rağmen ay bize yandere karakter ver diyenler aksiyon severler izlerken adını unutmak isteyenler toplaşın.

Death Note 
Tür: Psikolojik, Aksiyon, Gerilim, Gizem
Bölüm Sayısı: 37
My Anime List: #41

Işte gerçek bir başyapıt. Birgün Death Note yazacağım kimin aklına gelirdi ki? Duygulandım şuan. Her ne kadar stratejisini kökünden saçma bulsamda Yagami'ye olan hayranlığım efsanedir. Mangaka çıkıp L daha zeki diye açıklama yapsada benim gönlümde hep Yagami vardı. Kendisi öyle bir sayko ki Yuno ile çocuk yapsalar çocukları Hitler, Stalin, Usame Bin Ladin falan olur heralde öyle bir saykoluk. 

 

Yagami Light çevresine fazlacaca duyarlı, dünyadaki adalet sistemindeki çöküş ve suç oranındaki artış yüzünden hayattan tat almayan bir lise son sınıf ögrencisidir. 
Light bu tarz buhranlar yaşarken ders sırasında bir defterin gökten düştüğünü görür. Okul çıkışı defterin olduğu yere yönelir. Defterin üzerinde Death Note yazmaktadır. Defteri yerden alıp incelediğinde karşısına çıkan şey oldukça ilginçtir. 
"Bu deftere ismi yazılan insan ölecektir"

Animemizin konusu kabaca bu şekilde. Yukarıda bir yerlerde Kira'nın stratejisini tamamen saçma bulduğumu söylemiştim. Eğer amacın dünyayı daha güzel bir yer yapmaksa hedefin hapishanedeki suçlular değil politikacılar olmalıydı Kira. Kendi çıkarları için 'iyileştirme' adı altında ülke işgal edip binlerce insanı öldürenler olmalıydı. Içerideki değilde dışarıdaki katilleri temizleseydin ne L düşebilirdi peşine nede yakalanabilirdin. Mangaka böyle bir seri yapsa evinde ölü bulunurdu muhtemelen o yüzden çokta bişey diyemiyorsun. Yinede gerçek bir başyapıt. Satranç izliyorsunuz siz aslında 37 bölüm boyunca ben yemeyip içmeyip uyumayıp izlemiştim. Hala izlemeyen yoktur heralde ama varsa kolunu bacağını kesselerde izlesin dhdmdhsk


(Defteri açar ve yazmaya başlar; mesaja geç cevap verenler, söz verip tutmayanlar, ösym başkanı, bloğumu okumayanlar..)




Yorumlar